Mám rád britská povalečná letadla, je vidět na tech konstrukcích neobyčejná invence konstruktérů. mezi takové kousky bezesporu patří i Fairey Delta 2 nebo také označovaný jako FD2 nebo F.D.2. Pokud někomu připomíná pozdější nadzvukový dopravní Concorde je pravda taková, že první prototyp WG774 prošel v létech 1964 a 1965 úpravami, kdy pro něj vyvinuli a postavili nové křídlo o půdorysu shodným s křídlem budoucího nadzvukového dopravního letounu Concorde. Z tohoto exempláře se tak stal pokusný letoun BAC 221, jehož úkolem se stalo ověření aerodynamické charakteristiky i praktické zkušenosti nové nosné plochy. BAC 221 vykonal první let 1. května 1964. FD2 měl ještě jedno shodné řešení… V projektu Delty 2 byla uplatněna sklopná příď s kabinou přetlakového skořepinového trupu o 10°, protože stroje s trojúhelníkovým křídlem jsou nuceny přistávat ve značně natažené poloze a pilot by tak neměl vizuální kontakt s VPD, podobně to měl i Concorde a světe div se i ruský TU-144.
Obsah
Letadlo není nijak velké a tak se vejde do menší krabičky
Výlisky
celkem malé rámečky obsahují vždy díly jednotlivých podsestav.
Průhledné díly
Ano jsou dva dělenÿ překrýt kabiny.
Lepty
mala planžeta celém průměrné kvality má jen aerodynamické plůtky na křídlo.
Návod
Barevná schémata
jsou sice celkem 4 ale všechny se soustředí na všechny vyrobené kusy. jedno letadlo a to prototyp se sériovým číslem WG774 je tři kamuflážní schéma a prototyp WG777.